Media Audit

Do you want to know that your money is being deployed efficiently by your media planning and buying agency?

You should do this by assessing expenditure regularly. Media space is the single largest cost for many advertisers. It needs to be audited with the same diligence as other major cost items on the balance sheet.

Respecting global auditing standards and guidelines set by the World Federation of Advertisers, the Media Audit Institute gives an independent assessment of media buying performance.

Our professional high calibre staff have deep media expertise that allows advertisers to evaluate expenditure made on their behalf with objectivity, confidentiality and clarity.

Our work consists but is not limited by the following:

  • We check actual deliveries by the media agency of the best possible buying conditions in terms of cost, quality, and with respect to agreed strategic and tactical specifications.
  • We assess the clarity and compliance of the various financial streams that make up the media buying process. This includes invoicing, payments, bonuses and discounts.
  • We check whether the media companies executed orders accurately in terms of the agreed specifications, including prices, units, dates, sizes and positions.

We also advise on the competency of agency personnel, how available media research and tools are used by the agency, we evaluate of work processes according to best practice, agency compensation systems and agency KPIs.

At the advertiser’s request, we can conduct specific audits of any activity related to the media buying process.

Useful links

16 August 2017 – New research by the World Federation of Advertisers (WFA) has found that global brands have made major changes or are planning to make extensive changes to their media governance practices across a wide range of areas.
There are some in the ad industry who are likely a little gleeful about YouTube's current state. For them, it's rewarding to see such a dominant player fall. In some cases, the critics even benefit.
По результатам голосования компаний-участников ИКНР, победителем конкурса открытых предложений по выбору официального исследователя аудитории наружной рекламы в Украине была названа Doors Consulting.
Security experts have uncovered what appears to be the biggest and most profitable advertising fraud scheme known to date.
After loyally trusted their media agencies for decades, U.S. marketers are far behind their more cynical European counterparts when it comes to media auditing.
Ориентируясь на рыночные тренды и востребованность среди клиентов, специалисты Института Медиа Аудита внедрили новые комплексные услуги по аудиту.
Самые посещаемые интернет-магазины июля. Citrus вышел на второе место
Тройка лидеров крупнейших интернет-магазинов в июле поменялась. Сitrus.uа вышел на второе место по количеству посещений с показателем 5,2 млн У лидера рейтинга Rozetka.ua количество посещений в июле выросло на 3,5 млн. Сitrus.uа в июле увеличил количество просмотров на 1,3 млн и вышел на второе место. Аудитория Allo.ua выросла не так значительно — на 0,6 млн посещений, что позволило сохранить за собой третье место.
Как изменился рынок медийной интернет-рекламы за 5 лет
В первом полугодии 2016 года Комитет Интернет Ассоциации Украины по вопросам интернет-рекламы оценил объем рынка медийной интернет-рекламы в 580 млн грн, что на 21,5% превышает аналогичный показатель в 2015 году. Доля прямых продаж составила 37%.
Показатель ROI на Youtube выше чем на ТВ
Как показывает статистика, при текущем уровне рекламных расходов рентабельность инвестиций (ROI) в кампании YouTube оказывается выше, чем в телевизионную рекламу.
Деньги и аудитория перетекают в интернет. Крупнейшие новостные сайты становятся такими же влиятельными, как и телевидение.
В 2014 г. на украинском рекламном рынке свои позиции сохранило телевидение, интернет и радио смогли нарастить долю.
Компания Nielsen научилась распознавать с помощью Facebook подробные данные об аудитории телеканалов с разных платформ.
Анализ продаж ТВ рекламы за первое полугодие 2012 года в разрезе сейлс-хаусов и ключевых рекламодателей.
Победить любой ценой. Телеканалы существенно снижают стоимость рекламы.
WFA is the only global organization representing the common interests of marketers.
This charter has been developed by the WFA Media Committee. Its aim is to state advertisers’ principles and objectives relating to media as a vehicle for marketing communications.
Рекламодатели должны идти вслед за скидками
Media Audit – two simple words that wield magic power. The largest US newspapers consider media audit a hot issue and send reporters to media audit offices.