Marketing communications consulting

Consultations in the areas adjacent to the media, aimed to improve the effectiveness of media planning and buying.

Media Audit Institute provides the following services in the field of marketing communication, which improve the effectiveness of media planning and buying.

  • Consultations on the media budget formation on the basis of objective business goals of advertiser. As the Media Audit Institute does not make media planning, placement or buying, we are ready to give an objective and impartial recommendations as to what should be the media budget and what media channels should be used, based on the market situation and business objectives of advertiser.
  • Consultations on assessing the effectiveness of advertising materials – TV commercials and Internet banners. Media Audit Institute will offer an effective KPI system that will evaluate the effectiveness of every advertising video on TV and / or banner advertising on the Internet. The constant desire to improve the efficiency of advertiser’s promotional materials leads eventually to decrease of media investments in effective advertising communication.
  • Analysis of communication advertising market in an advertiser segment. Media Audit Institute has all the necessary researches and has sufficient expertise to analyze advertising and communication market including such areas as the analysis of media placements, the size of advertising investment players in the market, analyst of the communications brand messages to the market, etc.

For more detailed information please contact us audit@mediaaudit.com.ua

Useful links

There are some in the ad industry who are likely a little gleeful about YouTube's current state. For them, it's rewarding to see such a dominant player fall. In some cases, the critics even benefit.
По результатам голосования компаний-участников ИКНР, победителем конкурса открытых предложений по выбору официального исследователя аудитории наружной рекламы в Украине была названа Doors Consulting.
Security experts have uncovered what appears to be the biggest and most profitable advertising fraud scheme known to date.
After loyally trusted their media agencies for decades, U.S. marketers are far behind their more cynical European counterparts when it comes to media auditing.
Ориентируясь на рыночные тренды и востребованность среди клиентов, специалисты Института Медиа Аудита внедрили новые комплексные услуги по аудиту.
Самые посещаемые интернет-магазины июля. Citrus вышел на второе место
Тройка лидеров крупнейших интернет-магазинов в июле поменялась. Сitrus.uа вышел на второе место по количеству посещений с показателем 5,2 млн У лидера рейтинга Rozetka.ua количество посещений в июле выросло на 3,5 млн. Сitrus.uа в июле увеличил количество просмотров на 1,3 млн и вышел на второе место. Аудитория Allo.ua выросла не так значительно — на 0,6 млн посещений, что позволило сохранить за собой третье место.
Как изменился рынок медийной интернет-рекламы за 5 лет
В первом полугодии 2016 года Комитет Интернет Ассоциации Украины по вопросам интернет-рекламы оценил объем рынка медийной интернет-рекламы в 580 млн грн, что на 21,5% превышает аналогичный показатель в 2015 году. Доля прямых продаж составила 37%.
Показатель ROI на Youtube выше чем на ТВ
Как показывает статистика, при текущем уровне рекламных расходов рентабельность инвестиций (ROI) в кампании YouTube оказывается выше, чем в телевизионную рекламу.
Деньги и аудитория перетекают в интернет. Крупнейшие новостные сайты становятся такими же влиятельными, как и телевидение.
В 2014 г. на украинском рекламном рынке свои позиции сохранило телевидение, интернет и радио смогли нарастить долю.
Компания Nielsen научилась распознавать с помощью Facebook подробные данные об аудитории телеканалов с разных платформ.
Анализ продаж ТВ рекламы за первое полугодие 2012 года в разрезе сейлс-хаусов и ключевых рекламодателей.
Победить любой ценой. Телеканалы существенно снижают стоимость рекламы.
WFA is the only global organization representing the common interests of marketers.
This charter has been developed by the WFA Media Committee. Its aim is to state advertisers’ principles and objectives relating to media as a vehicle for marketing communications.
Рекламодатели должны идти вслед за скидками
Media Audit – two simple words that wield magic power. The largest US newspapers consider media audit a hot issue and send reporters to media audit offices.